fbpx

Januari 2015 – House Du Champagne oprichter Robert logeert met goeie vrienden in een pittoreske Airbnb in de Champagnestreek in Frankrijk. Daar vinden ze tot hun grote genoegen een fles champagne als welkomstcadeau. Ze ontkurken de fles, schenken hem uit en vallen bijna om van verbazing: dit is een knaller van een champagne! De Airbnb eigenaar brengt ze naar de champagneboer. Daar aan de keukentafel vertelt deze hen over zijn sublieme champagne. PR, naamsbekendheid en marketingbudgetten? Dat zijn voor hem onbekende begrippen. Robert is vastbesloten: deze fantastische hidden gem moet hij naar Nederland brengen. Want zelfs de nuchtere Nederlanders zullen genieten van dit prachtige product!

Gedreven door zijn passie voor champagne ontdekt en proeft Robert steeds meer verschillende lokale champagnes. In tegenstelling tot de Nederlanders, drinken de Fransen champagne alsof het wijn is: wekelijks en in overvloed. Dit concept bevalt Robert wel: stilstaan bij de kleine mooie momenten in het leven met een glas champagne. Hij maakt een selectie van de beste champagnes van lokale boeren en gaat intensief met hen samenwerken. Hierdoor kan bijna dezelfde prijs geboden worden als bij de boeren zelf. En zo ontstaat House Du Champagne: geboren uit liefde, met een passie om iedereen op een laagdrempelige wijze kennis te laten kennis maken met een superieur product. In iedere koelkast een fles champagne. Altijd.